Bude Fórum o firemnej filantropii

Prinesie aj zaujímavé riešenia nezamestnanosti

383722
30.10.2012 / d

Dlhodobo nezamestnaní dokážu pracovať, ak sa naučia novým zručnostiam. Jeden z najúspešnejších programov na podporu zamestnanosti predstaví už v novembri na Fóre o firemnej filantropii jeho autorka Jane James z britskej spoločnosti Mitie. Hovorca českej banky sa na rok vzdal kariéry, aby zakotvil v mimovládke a ponúkal svoje schopnosti IQ Roma servis. Kanaďan Chris Jarvis (na obrázku) zasa prinesie nový pohľad na komunikáciu filantropických príbehov cez sociálne siete. Tohtoročné fórum sa bude venovať aj slovenským médiám a skúsenostiam, ktoré majú novinári s firemnou filantropiou.

Kým firmy často nevedia, ako komunikovať svoje filantropické projekty bližšie k ľuďom, médiá si filantropiu často zamieňajú s marketingom. Verejnosť sa môže len ťažko dozvedieť, že firma na Slovensku podporuje zamestnanosť ľudí bez domova a mladých z detských domovov alebo že iná montuje chráničky pre vtákov na stožiaroch s vysokým napätím. O tom, či sú médiá naklonené filantropickým témam a príbehom, budú diskutovať Boris Bukovský z TV Markíza, Pavel Sibyla z ekonomického týždenníka TREND a Renáta Némethová z denníka Korzár.

Keď majú dlhodobo nezamestnaní prácu

Úspešným príkladom starostlivosti firmy o ľudí vo svojom okolí je britská spoločnosť Mitie, ktorá mala veľké problémy so získavaním zamestnancov vo východnej časti Londýna. Hoci ide o pulzujúcu štvrť s veľkým finančným centrom, žijú tam rodiny nezamestnaných, ktoré nemajú okolo seba pozitívne vzory zamestnaného človeka. Firma potrebovala nájsť spôsob, ako si nájsť a udržať zamestnancov a zabrániť ich vysokej fluktuácii. Jane James ako manažérka pre prijímanie zamestnancov navrhla program Real Apprentice, ktorý dodnes učí dlhodobo nezamestnaných pracovným zručnostiam. Výsledky hovoria za všetko. Počas šiestich rokov sa do programu zapojilo 198 zamestnancov, z ktorých 148 dnes pracuje pre rôzne britské firmy.

Hovorca banky pomáha mladým Rómom

Život z opačnej strany si vyskúšal Tomáš Pavlík, hovorca českej Unicredit Bank. Po viac ako 12 rokoch pôsobenia v oblasti PR a marketingu sa rozhodol vstúpiť do grantového programu Rok Jinak Nadácie Vodafone. Momentálne pracuje pre IQ Roma servis v rámci charitatívneho a štipendijného programu Gendalos (Zrkadlo), ktorý pomáha mladým uplatniť sa v spoločnosti.

Komunikácia potrebuje ľudskosť

Každá firma je rada, keď jej filantropické príbehy zasiahnu a motivujú ďalších ľudí. Aj preto čoraz viac siahajú po sociálnych médiách. Avšak väčšina firemných statusov a diskusií na sociálnych sieťach má ďaleko od toho, aby pohli bežnými ľuďmi a firmu si predstavili ako dobrého a čestného korporátneho občana. Chris Jarvis a Angela Parker sa zamerajú na to, ako motivovať ľudí, aby spontánne zdieľali zaujímavé aktivity firmy a hovorili o firemnej filantropii na sociálnych sieťach. Zároveň vysvetlia, ako merať úspešnosť svojej on-line komunikácie.

Piaty ročník Fóra o firemnej filantropii, ktorý organizuje Nadácia Pontis, sa uskutoční vo štvrtok 8. novembra na Tomášikovej 48 v Bratislave a prvýkrát ho bude možné sledovať aj online.

Program a viac informácií o fóre a jeho spíkroch sa nachádza na webovej stránke www.firemnafilantropia.sk

 

Zdroj: Foto - Nadácia Pontis

Foto – Nadácia Pontis

Diskusia (0reakcií)