Plyšové hliadky zachraňujú životy detí

Firmám nie je bezpečnosť detí na cestách ľahostajná – podporili zaujímavú akciu

375830
22.6.2012 / md

V júni čerpacie stanice Shell v siedmych mestách Slovenska (Bratislava, Trenčín, Žilina, Ružomberok, Prešov, Košice, Zvolena) navštívila Plyšová hliadku občianskeho združenia Chráňme naše deti. Tá v rámci vzdelávacej kampane na zníženie úrazov a úmrtí detí vo vozidlách počas prepravy oslovila počas troch dní viac ako 500 vodičov. Zo zistení aktivistov vyplýva, že ženy síce dbajú viac o bezpečnosť svojich ratolestí, no častejšie nepoznajú pravidlá bezpečnosti a nevedia správne pripútať dieťa v sedačke.

Zdroj: Foto – OZ Chráňme naše deti

„Inšpirovali ma štatistiky, podľa ktorých každoročne príde na európskych cestách o život viac ako tisícsto detí a až stotisíc utrpí zranenie vo vnútri vozidla. Keďže som tiež matkou, rozhodla som sa niečo s tým spraviť,“ povedala predsedníčka OZ Chráňme naše deti Martina Valachová. Sama bola súčasťou Plyšovej hliadky, ktorá zisťovala stav povedomia slovenských vodičov o pravidlách bezpečnosti detí pri preprave a zároveň im dodávala ďalšie informácie.

„V mnohých prípadoch sme zistili, že najmä ženy neovládajú pravidlá bezpečnosti a nevedia, ako správne dieťa v autosedačke pripútať. Na našu osvetu však reagovali veľmi pozitívne a so záujmom, preto verím, že kampaň mala zmysel a pomôže zvýšiť bezpečnosť našich detí na ceste domov,“ vyjadrila s M. Valachová.

Muži sú nedbalejší

Výsledky prieskumu, ktoré Plyšová hliadka získala počas kampane, ukázali, že oveľa lepšie znalosti v oblasti detskej bezpečnosti pri preprave vykazujú muži. Až 110 zo 133 odpovedalo správne na otázku, do koľko rokov alebo do akej výšky musí byť dieťa umiestnené v autosedačke. Odpoveď však poznalo len 95 zo 145 žien. Silnejšie pohlavie obstálo lepšie aj v praktickej oblasti. „Pripútať autosedačku správnym spôsobom dokázalo všetkých 97 oslovených mužov, ale len 48 zo 60 žien,“ poodhalila konkrétne čísla predsedníčka OZ Chráňme naše deti. Napriek tomu lepšie znalosti mužov nie sú garanciou väčšej bezpečnosti detí. Pokiaľ ide o predpisy, sú totiž nedbalejší. Až 35 zo 72 totiž priznalo, že na krátke vzdialenosti dieťa v autosedačke nepripútavajú. Rovnaký prehrešok pripustilo len 9 zo 61 oslovených vodičiek.

Pozitívna odozva

Kampaň za zvýšenie bezpečnosti detí na cestách zaznamenala veľkú odozvu. Okrem spoločnosti Shell, ktorá ponúkla Plyšovým hliadkam pre ich prácu svoje čerpacie stanice, ju podporila aj finančná skupina AXA v SR, značka Volvo a Dráčik, ktorý dodal plyšové hračky ako odmenu pre vodičov za správne odpovede. Svojou účasťou podporu hliadkam vyjadrili tiež viceprimátorka Košíc Renáta Lenártova a primátor mesta Prešov Pavel Hagyari.

 

Zdroj: Foto – OZ Chráňme naše deti

Foto – OZ Chráňme naše deti

© 2012 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)