Práca v Martinuse je viac ako zamestnanie

Internetové kníhkupectvo Martinus.sk tvorila v roku 2000 malá miestnosť s počítačom, baliacim stolom a taškou, s ktorou sa chodilo na poštu. Dnes ide o najväčší slovenský internetový obchod, ktorý majú radi zákazníci a milujú zamestnanci.

373081
9.5.2012

Práca zábavou

„Ráno nejdem do práce, ale idem robiť niečo, čo ma baví,“ zdôveruje sa jeden z konateľov spoločnosti Michal Meško. Spoločnosť chce, aby aj zamestnanci svoju prácu považovali za viac ako len zamestnanie. Aj preto sa ku kolegom správa veľmi ľudsky. „Vedenie u nás v Martinuse rozumie zábave. Vedúcemu firmy sme napríklad oblepili auto s tým, že je na predaj a dobre sa na tom bavil. Prístup k zamestnancom je fantastický,“ hovorí expedičný pracovník Peter Hurych. „Všetky vzťahy si budujeme tak, aby boli maximálne férové a aby firma dokázala stále rásť a prinášať svoju hodnotu zamestnancom, aj zákazníkom,“ zhŕňa Martin Štrba, manažér internetového predaja on-line kníhkupectva.

Každý vie, ako získať odmenu

Každý má možnosť podieľať sa na projektoch firmy. Zamestnanci napríklad rozbiehali hru Knihobežník alebo ovplyvňovali dizajn webstránky. Minulý rok Martinus zaviedol nový odmeňovací systém, ktorý vychádza zo štyroch hlavných kritérií – pracovný výkon, prístup k práci, profesionalita a tímová spolupráca. „Tie tvoria variabilnú zložku mzdy. Na mesačných pohovoroch dostane každý zamestnanec spätnú väzbu k jeho úspešnosti v jednotlivých kritériách. Zamestnanci tak vedia, za čo sú odmeňovaní a čo môžu urobiť pre to, aby ich mzda bola vyššia,“ vysvetlil Martin Štrba. Martinus.sk si vyslúžil Čestné ocenenie Via Bona Slovakia 2010 za osobné nasadenie zamestnancov a chuť ísť vlastnou cestou.

Čítajúca, podnikavá a zdravá komunita

Aj keď Martinus.sk nie je veľkou spoločnosťou, v rozpočte nezabúda na filantropiu. Podporuje tri témy: čítanie kníh, podnikavosť mladých a boj proti rakovine. „V roku 2010 sme sa venovali nášmu najväčšiemu filantropickému projektu Daruj príbeh dieťaťu, pre ktorý život nie je rozprávka v spolupráci s Dobrým anjelom. Zákazníci mali možnosť za symbolickú cenu kúpiť niektorú z kníh, ktoré sme zasielali deťom chorým na rakovinu alebo inú vážnu chorobu,“ vysvetlil Štrba. Výnimkou v internetovom kníhkupectve však nie je ani starostlivosť o životné prostredie či transparentnosť a profesionalita pri výbere zamestnancov.

Zdroj: VIA BONA NEWS

Príbehy firiem, ktoré získali cenu VIA BONA Slovakia publikujeme s láskavým súhlasom Nadácie Pontis.

Diskusia (0reakcií)