Šetrne k životnému prostrediu

451112
15.4.2016 / md

Súčasťou spoločensky zodpovednej podnikateľskej filozofie moderného maloobchodu je aj zodpovedný výber sortimentu. Kaufland po prvýkrát prichádza s letákom, v ktorom predstavuje produkty vyrobené s ohľadom na ľudí a životné prostredie, platným od 14. do 20. apríla 2016 pre celé Slovensko. Ide o prvý produktový leták svojho druhu na Slovensku, v ktorom reťazec prezentuje aj svoje ekologické aktivity.

V osemstranovom letáku vytlačenom na papieri s certifikátom Der Blaue Engel, ktorý označuje výrobu šetrnú k životnému prostrediu, Kaufland predstavuje dovedna 24 výrobkov, ktoré v termíne 14. – 20. 4. 2016 ponúka so zľavou až do 34 %. Výrobky sú rozdelené do štyroch kategórií – bio potraviny (označené symbolom eurolistu), výrobky zo zodpovedného rybolovu (s certifikátmi Dolphin Safe a MSC - Marine Stewardship Council), výrobky zo zodpovedného lesného hospodárstva (s certifikátom FSC - Forest Stewardship Council), bezlaktózové a bezlepkové potraviny. Od 14. do 20. apríla 2016 bude prebiehať aj súťaž o nákupné poukážky na zodpovedné nákupy v Kauflande, do ktorej sa zákazníci môžu zapojiť prostredníctvom webovej stránky www.kaufland.sk/sutaze.

 „Ako aktívny člen viacerých národných i nadnárodných asociácií, ktoré podporujú trvalo udržateľný rozvoj, sa v našom sortimente stále viac snažíme zvyšovať podiel produktov, ktoré sú vyrobené s ohľadom na životné prostredie. Veríme, že podporou a zvyšovaním povedomia verejnosti o kvalitách alternatívnych certifikovaných výrobkov prispejeme k zodpovednejšiemu využívaniu prírodných zdrojov,“ uviedla Erika Turček Pfundtnerová, vedúca oddelenia CSR spoločnosti Kaufland.

O trvalo udržateľný rozvoj sa Kaufland usiluje aj prostredníctvom interných procesov a školení zamestnancov, výberu dodávateľov a sortimentu, jeho efektívny transport nevynímajúc. V roku 2015 vzniklo oddelenie CSR, ktoré koordinuje všetky aktivity spoločenskej zodpovednosti Kauflandu a organizačne spadá do oblasti nákupu. Z pohľadu integrácie a koordinácie aktivít spoločenskej zodpovednosti vo firme je pre oddelenie CSR kľúčové budovanie sortimentu s dôrazom na trvalú udržateľnosť, ďalej ochrana životného prostredia realizáciou ekologických opatrení a využívaním alternatívnych zdrojov, sociálna zodpovednosť cez podporu humanity, podnikovej filantropie a dobrovoľníctva, a tiež komunikácia týchto aktivít navonok aj dovnútra spoločnosti.

Podpora dobročinných projektov a dobrovoľníctva zamestnancov, či ekologizácia vlastných prevádzok a vzdelávanie verejnosti o efektívnom nakladaní s odpadmi patria k dlhodobým aktivitám Kauflandu, ktoré od roku 2014 realizuje pod hlavičkou projektu Zelený Kaufland. Projekt Zelený Kaufland získal v súťaži Via Bona Slovakia 2015, v kategórii Zelená firma, ocenenie za inšpiratívny projekt.

© 2016 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)