Športovci nepočujúcim

442454
21.9.2015 / md

Charitatívna dražba, do ktorej športové osobnosti darovali svoje talizmany, aby podporili vznik Prvého detského audiocentra je v plnom prúde. Vďaka hokejke Tomáša Tatara a dresu Mariána Hossu je na jej konte už 850 eur. Na nového majiteľa čaká teraz aktuálne liverpoolsky dres futbalovej hviezdy Martina Škrteľa. Pomocnú ruku nepočujúcim deťom podali v rámci portálu Dobrá krajina tiež futbalista Juraj Kucka a olympionici Danka Barteková a Richard Varga.

Na Slovensku sa ročne narodí približne 200 detí so sluchovým postihnutím. Včasná diagnostika a správna liečba porúch sluchu, ktoré by audiocentrum podporilo, by ponúklo nepočujúcim deťom šancu na kvalitný, plnohodnotný život. Aj toto bola jedna z hlavných motivácií športových osobností zapojiť do aktivity portálu DobráKrajina.sk.

„Nepočujúce deti majú tiež svoje sny a túžby a chcú si ich plniť rovnako ako my, hoci je to pre nich o čosi ťažšie a práve preto si zasluhujú náš obdiv a pomoc. Som rád, že sme sa s Nadáciou Stars&Friends do tejto aktivity zapojili a že aj ja môžem pomôcť svojou troškou,“ priznáva futbalista Martin Škrtel, ktorého dres si môžete vydražiť práve v týchto dňoch.

Nepočujúcich podporuje aj futbalista Juraj Kucka, ktorý okrem toho, že do dražby venoval dres svojho bývalého klubu FC Janov, dnes už zberateľský kúsok, si vydražil aj dres Mariána Hossu. „Som rád, že som mohol podporiť dobrú vec a keďže najbližšie som na rade ja, tajne takto dúfam, že mi to Marián oplatí,“ vyzýva pre dobrú vec Kucka. Predmety do dražby venovali aj naši olympionici – strelkyňa Danka Barteková a triatlonista Richard Varga.

Dobrá aukcia odštartovala 2. septembra a potrvá do 13. októbra, pričom každý týždeň je v ponuke iný talizman známeho športovca. Podmienky Dobrej aukcie si môžete pozrieť na stránkach www.DobraKrajina.sk. Podporiť zriadenie prvého detského audiocentra môžete aj nezávisle od Dobrej aukcie ľubovoľným príspevkom do verejnej zbierky cez www.DobraKrajina.sk alebo zaslaním SMS v hodnote 5 eur na číslo 834. Dobrá aukcia je súčasťou kampane na podporu nepočujúcich detí, ktorú organizuje OZ NepocujuceDieta.sk v spolupráci s Nadáciou Pontis. Jej realizáciu podporili v zastúpení športovcov i Slovenský olympijsky výbor a Nadácia Stars&Friends. Partnermi kampane sú GlaxoSmithKline a Nadačný fond Telekom

© 2015 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)