Rešpektuj 18

466715
10.5.2017 / md

Prvú skúsenosť s alkoholom má až 63 percent tínedžerov skôr než dovŕšia 13 rokov. A 88 percent tínedžerov tvrdí, že dostať sa k alkoholu je jednoduché. Pivovary Topvar dlhodobo presadzujú zodpovedný prístup ku podávaniu a konzumácii alkoholu a majú prísne etické normy nad rámec stanovený zákonom. Aj z tohto dôvodu prichádzajú s kampaňou zameranou na prevenciu pitia alkoholu neplnoletými – Rešpektuj 18.

„Našim cieľom je zmeniť tolerantný postoj verejnosti ku konzumácii alkoholu mladistvými a robiť osvetu pre zamedzenie  jeho predaja deťom a neplnoletým,“ hovorí riaditeľka firemných vzťahov a komunikácie pre strednú Európu Drahomíra Mandíková.

Rešpektuj 18 je zameraná ako na rodičov, ktorým sa snaží poradiť ako s tínedžermi komunikovať na témy spojené so zodpovednou konzumáciou alkoholu, tak aj na majiteľov prevádzok, prevádzkarov a zamestnancov. Tých Pivovary Topvar podporujú pri dodržiavaní zákona o predaji alkoholických nápojov osobám mladším ako 18 rokov poskytovaním edukačných materiálov a návodov ako postupovať pri každodenných situáciách a podozreniach, keď si chce neplnoletý kúpiť alkohol.

„Organizmus dospelého človeka sa s alkoholom vyrovnáva inak ako organizmus, ktorý je ešte stále vo vývoji a zrenie mozgu nie je ukončené. Deti a maloletí si z veľkej časti vytvoria vzťah k alkoholu na základe toho, čo odpozorujú od rodičov a v domácnosti. Preto je úloha rodičov v tomto smere zásadná,“ upozorňuje odborníčka na závislosti Barbora Kuchárová z občianskeho združenia Prima, ktoré sa venuje téme závislostí a je odborným garantom projektu. Ako dodáva, oceňuje, že kampaň Rešpektuj 18 nie je zameraná len na mladých ľudí, ale pracuje s princípom spoluzodpovednosti predajcov aj rodičov. „To čo môžu rodičia urobiť v tejto téme najhoršie, je tabuizovať ju. Tabu ešte nikdy ničomu nepomohlo. O rozumnom a bezpečnom kontakte s alkoholom, k čomu patrí aj ukazovateľ veku, je potrebné hovoriť. Je dôležité s deťmi zdieľať, že nám záleží, aby boli rešpektované a prijímané.“

Kampaň oficiálne odštartovala v rámci Bratislavského majálesu. V stánku spoločnosti Pivovary Topvar ju počas jedného dňa symbolicky podporilo 855 návštevníkov festivalu tým, že stlačili špeciálne interaktívne tlačidlo, čím dali najavo svoj nesúhlas s predajom a podávaním alkoholu deťom a mladistvým. V stánku mohli návštevníci okrem vyjadrenia svojho názoru, využiť aj poradenstvo odborníkov na závislosť od alkoholu z občianskeho združenia Prima, prípadne fotokútik. Ďalšia akcia na podporu kampane sa zrealizuje vo Veľkom Šariši 10. júna na akcii Spolužiaci.

Symbolická podporaZdroj: Neuropea

© 2017 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)